Reiulf Steen er død
2014-06-06 05:59:59 UTC
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/reiulf-steen-er-doed/a/23222593/

Tidligere Arbeiderparti-politiker Reiulf Steen døde torsdag morgen (05.06.2014), opplyser familien. Han ble 80 år gammel.

<<Min inderlig kjære pappa, Reiulf Steen (f. 1933), døde kvart på åtte i morges. Han har lidd av den forferdelige sykdommen Parkinson i ti år, og med nedsatt immunforsvar hatt en serie lungebetennelser det siste halve året, og til sist kunne ikke legene gjøre noe mer. Siste tre døgn har han vært omgitt av sin storfamilie på Majorstuatunet pleiehjem, også da han sovnet inn, der vi har mimret og sunget de klassiske arbeidersangene han var mest glad i.>>, skriver sønnen på Facebook torsdag formiddag.
---------------------

Reiulf Steen var formann i Det norske Arbeiderparti fra 1975 til 1981 og medlem av partiets sentralstyre i tre perioder på til sammen 25 år fra 1961 til 1990. Han er den eneste AP-lederen etter krigen som ikke har vært statsminister.

Det er ellers å bemerke at sønnens kommentarer på Facebook om at Reiulf og familien sang "de klassiske arbeidersangene han var mest glad i" mens Reiulf lå på dødsleiet, fremstår som et solid spark fra APs ateistiske/anti-kristne kretser mot Marin Kolbergs nylige forsøk på frieri til KrF:

http://www.vl.no/mobile/samfunn/historiens-kvern-vil-trekke-krf-mot-ap-1.84941

Vårt Land (02.06.2014)

- <<Historiens kvern>> vil trekke KrF mot Ap
Kirkelederne heller mot venstre mens flere Ap-profiler tror. Martin Kolberg tror på en tilnærming mellom Ap og KrF.

I dag er det helt naturlig å være kristen i Ap, ifølge ham. Som partisekretær startet han på 2000-tallet et dialogarbeid rettet mot kristen-Norge, særlig mot frikirkene.
---------------------

Det er å håpe at KrF og Knut Arild Hareide har fått med seg denne rungende dobbelt-kommunikasjonen fra sentralt AP-hold. Dersom den påtroppende kristne leder Jonas Gahr Støre virkelig ønsker et bedre forhold mellom AP og KrF har han nå ikke annet å gjøre enn å legge press på Steens familie med henblikk på å la Reiful få en tradisjonell kirkelig begravelse. Alt annet vil bare vise at at Kolbergs prat om at det er "helt naturlig å være kristen i Ap" bare er intetsigende og tomme ord som så mye annet fra den kanten.

Sigvald
h***@gmail.com
Det er ikke partiet som bestemmer hvordan man skal begravelse. Har du en gamle stalinist eller en vanlig diktator? Hvordan skal du bestemme eller et parti bestemme hvor en vanlig familie skal selv? Hold religionens makt vekk fra familie anliggende i frihetens øyemed. Hernan
h***@gmail.com
Det er ikke partiet som bestemmer hvordan man skal bli begravd. Har du en gamle stalinist eller en vanlig høyre diktator? Hvordan skal du bestemme eller et parti bestemme hvor en vanlig familie skal begrave hans familie medlem selv? Hold religionens og parti makt vekk fra familie anliggende i frihetens øyemed.Kristendom kan ikke tvinge noe til noe i det hele tatt, i så fall respekterer og forvare en hver familie til å ha retten til å velge måte å begrave deres døde. Hernan
Hans Petter Nenseth
2014-08-25 21:03:41 UTC
I dag er det helt naturlig å være kristen i Ap, ifølge ham. Som partisekretær startet han på 2000-tallet et dialogarbeid rettet mot kristen-Norge, særlig mot frikirkene.
Sigvald
Mulig det er naturlig å være kristen i AP, eller KrF eller FrP for den saks skyld. Men det er ikke noe naturlig i å være kristen rent generelt. Det er ikke noe naturlig i å tro på en eventyrgud som i bind 1 i biografien om ham oppfører seg som en hevngjerrig, menneskefientlig psykopat.

hp
Sigvald
2014-08-29 08:49:52 UTC
[...]
Ikke vær dum! Eventyrgudene finner du i hedendommen. Kristendommen var på mange områder et stort fremskritt fra hedendommen. Mens de åsatroende trodde at lyn og torden skyldtes guden Tor som var ute og kjørte over himmelen i en vogn VET alle kristne at tordenvær er et fenomen som skyldes elektriske spenninger i skyene. Det er også kristendommen vi kan takke for at blodhevn for lengst er et tilbakelagt stadium i vår del av verden. Husk også at kristendommen ble innført av nordmenn (Håkon den gode, Olav Tryggvasson og Olav den hellige) for nordmenn. Litt forenklet kan man si at nesten alt som er bra ved dagens norske samfunn har sin rot i kristendommen eller har vært utviklet i pakt med kristendommen, mens nesten alt som er galt ved samfunnet har sin rot i ateistiske ismer og/eller fremmede religioner.

2014-08-30 18:29:58 UTC
[...]
Snakk om å sette det på hodet.
Samfunnet vårt, velferdsstaten er her _på tross_ av kristendommen. Hadde presteskapet fortsatt fått bestemme hadde homofili vært straffbart, kvinner hadde neppe hatt stemmerett, og humor som Donald Duck og Monty Python hadde vært forbudt.

Blodhevn? Husker du den krigen Bush startet på en løgn etter WTC?

Tror du forresten på teoriene om at WTC var en innsidejobb, slik enkelte konspirasjonsteoretikere tror?
--
Alltid til stede
HP
Isachsen
2014-08-30 17:41:18 UTC
[...]
Visste de kristne det allerede for tusen år siden?

Isachsen
Sigvald
2014-09-02 11:29:38 UTC
Post by Isachsen
Post by Sigvald
[...]
De avviste i hvert fall tordenguder som Zevs, Jupiter og Tor.

Sigvald

PS! Isachsen, jeg vil anbefale deg å fikse innstillingene på PCen din slik at æ, ø og å vises i dine innlegg. Det er litt slitsomt å lese dine innlegg så lenge din innstilling er feil.
Isachsen
2014-09-02 12:46:50 UTC
Post by Isachsen
Post by Sigvald
[...]
Takk for opplysningen - jeg var helt uvitende om det. Jeg er heller ikke
så dyktig udi det datatekniske, at jeg uten videre kan dukke ned i
systemet og fikse den evtl. feilen uten å be om hjelp. Kanskje har du et
forslag? Jeg skal spørre noen jeg kjenner.

Men først: Er mine innlegg like defekte hos de øvrige skribentene på
saiten? Jeg skriver, og har gjort det i lang tid -både her og
annensteds, uten at noen har avgitt lignende kommentar. Jeg sender også
epost til andre land, men har ennu ikke fått melding om uleseligheter -
jo, forresten, i USA var det noe med æ, ø og å. Mine svenske og finske
kontakter sier, at de mottar teksten transkribert til svenske äer, öer
og åer.

M.v.h. Isachsen
Morten Nygaard Åsnes
2014-09-03 07:45:36 UTC
Post by Isachsen
[...]
Nei, tegnsettet ditt ser helt fint ut for meg.
--
~
~
:wq
Sigvald
2014-08-29 08:54:34 UTC
La oss ikke glemme en aldri så liten honnør til Jens og Thorvald Stoltenberg for at deres søster/datter Nini Stoltenberg fikk en verdig begravelse fra Uranienborg kirke:
http://www.nrk.no/norge/nini-stoltenberg-bisettes-1.11885080

De viser i det minste at de mener alvor med sine tilnærmelser til KrF.