Børre Knudsen er død
2014-08-29 09:16:12 UTC
http://www.idag.no/debatt-oppslag.php3?ID=23781
http://www.idag.no/debatt-oppslag.php3?ID=23785
Den høyt respekterte presten, teologen, uredde abortmotstanderen og samfunnskritikeren Børre Knudsen døde for en drøy uke siden (17.08.2014). Knudsen har gjennom hele sitt virke stått åpent frem som en tvers gjennom ekte kristen og fremstått som vår tids fremste forsvarer for menneskeverdet og de aller svakeste i det norske samfunnet - de ufødte barna. Uredd har han, sammen med andre kristne hedersmenn som Ludvig Nessa og Per Kørner, talt feministene og resten av PK-bermen midt i mot på en måte som har vakt stor respekt blant mange KrFere og FrPere.

Børre Knudsen
24.09.1937 - 17.08.2014
R.I.P.

2014-08-30 18:33:47 UTC
[...]
Ble han ikke nærmest kjeppjaget fra kirken?Det er mulig han hadde noen venner ytterst til høyre, som Leirstein og andre verbalkløner, men nei, jeg tror ikke filla på at denne selvsentrerte soppen hadde noen bred støtte i hverken de partiene du nevner eller andre.

HP
Sigvald
2014-09-02 11:25:09 UTC
[...]
Så vidt jeg husker ble han da respektert av hedersmenn som Kåre Kristiansen (KrF) og John I. Alvheim (FrP). Han ble og blir også høyt respektert av andre ekte kristne som Ludvig Nessa, Per Kørner, Finn Jarle Sæle, Enevald Flåten og Per Haakonsen. Og, om jeg husker rett, også av den fremste kristne talsmann på NSPD - Terje Henriksen.

2014-09-03 08:00:50 UTC
[...]
Bare det at du kaller en rabiat tulling som Ludvik Nessa for en ekte kristen burde jo være nok til å være reddere for kristendommen enn islam. Og Terje Henriksen er ikke psykisk frisk. Slutt å bruk ham til å legitimere noe som helst.