Israel-hatar ramma av terroren i Algerie
Svein Erik Fotland
2013-01-21 12:16:16 UTC
Det er no kjent at stefaren til den kjende SVaren og Israelhataren
Heikki Holmås frå SV, er ein av dei fem sakna nordmennene etter
terroråtaket i Algerie:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10074428
(VG Nett : 20.01.13) - Tore Bech (58) er savnet etter terroraksjonen
på In Amenas. Han er gift med moren til utviklingsminister Heikki
Holmås (SV).

Holmås er no full av medkjensle for alle som no er råka av terroren:
| Mine tanker går til alle dem som har opplevd frykt og trusler.
| Min dype medfølelse går til alle dem som har mistet eller
| frykter at de har mistet et familiemedlem eller en venn.

Dei som hugsar litt lenger attende enn berre til i går, vil godt hugsa
at den same Holmås ikkje har den samme medkjensla for israelarar/jødar
som vert råka av rakettar frå Gaza og sør-Libanon:

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/blitzere-stoppet-paa-vei-til-sentrum-2502131.html
For fire år sidan, 9. januar 2009 var Heikki Holmås fra SV var blant
dei som heldt appell foran Stortinget. Han bad då "folk om å la
tankene vandre til de som lider på Gazastripen, og ta avstand fra det
han kalte «Israels terror».

Ein fordømt hyklar er vel den beste karakteristikken av Holmås etter
dette? Lat oss vone at han, partiet hans og den regjeringa han er
medlem av er i stand til lære noko av denne leksa. Då vil dei kan
hende være meir audmjuke neste gong Israel tek til våpen mot
terroristar på Gaza eller andre stadar.

Svein Erik
Sigvald
2013-01-21 17:01:07 UTC
Post by Svein Erik Fotland
> [...]
dei som heldt appell foran Stortinget. Han bad då "folk om å la
tankene vandre til de som lider på Gazastripen, og ta avstand fra det
Snakker om å møte seg selv i døra med et brak!!!
Post by Svein Erik Fotland
Ein fordømt hyklar er vel den beste karakteristikken av Holmås etter
dette?
Det er i hvert fall en beskrivelse en del FrPere nok vil kunne skrive
under på. Kanskje det er dette som skal til for at Holmås skal skjønne
hva israelske/jødiske terrorofre stadig må gjennomgå? I så fall kan
det kanskje hjelpe SV til å innse egen anti-semittisme slik at de kan
ta et oppgjør med grumset og komme seg videre.

Konklusjon:
Alle som er konsekvente og tar avstand fra all terrorisme uavhengig av
om den rammer norske oljearbeidere i Algerie eller israelske/jødiske
sivilie bør gi sin stemme til FrP ved høstens valg!

2013-01-22 08:46:19 UTC
Snakker om å møte seg selv i døra med et brak!!!
Morsom kommentar tatt i betraktning av at du prater med deg selv. :)

c***@getmail.no
2013-01-22 11:55:06 UTC
Kanskje det er dette som skal til for at Holmås skal skjønne
hva israelske/jødiske terrorofre stadig må gjennomgå?
Jeg lurer på hva som skal til for at slike som deg skal forstå hva palestinerne gjennomgår til daglig.
Post by Sigvald
I så fall kan
det kanskje hjelpe SV til å innse egen anti-semittisme slik at de kan
Skal man dømme etter bruken av uttrykket, er "anti-semitt" en betegnelse på en som ikke støtter statlig rasisme.
Thomas Lundquist
2013-01-30 19:12:14 UTC
Alle som er konsekvente og tar avstand fra all terrorisme uavhengig av
om den rammer norske oljearbeidere i Algerie eller israelske/jødiske
sivilie bør gi sin stemme til FrP ved høstens valg!
Går det utover Afghanske brudefølger eller palestinske skoler er det
derimot hverken terrorisme eller noe Sigvald tar avstand fra.

ez
--
Med infrastruktur bygger vi landet.

Siteringsproblemer? : http://www.bersvendsen.com/usenet/quoting.html
c***@getmail.no
2013-01-22 11:51:57 UTC
Post by Svein Erik Fotland
Ein fordømt hyklar er vel den beste karakteristikken av Holmås etter
dette?
Hvorfor det? Han er motstander av både islamistisk og sionistisk terrorisme. Det er å være konsekvent, ikke hyklersk.
Post by Svein Erik Fotland
[...]
Det neste blir vel at du karakteriserer motstandfolkene under kirgen som terrorister. Israel har moderne våpen. Palestinerne må ta til takke med det de har -- i dette tilfellet hjemmelaget fyrverkeri.

Jeg burde kanskje legge til at jeg ikke har så mye til overs for de rakettene. Det eneste de gjør er å gi IDF en unnskyldning til å drepe flere arabere. Palestinerne burde heller akseptere at tostatsløsningen er død, akseptere deres de facto status som israelere, og deretter kreve de demokratiske rettighetene som følger med statsborgerskapet.
Svein Erik
Bjørn Steensrud
2013-01-22 14:49:35 UTC
Post by c***@getmail.no
Det neste blir vel at du karakteriserer motstandfolkene under kirgen som
terrorister. Israel har moderne våpen. Palestinerne må ta til takke med
det de har -- i dette tilfellet hjemmelaget fyrverkeri.
I følge den loven som går under navnet U.S.A.P.A.T.R.I.O.T act, så var de
terrorister. ja. Jeg husker en gammel advokat som sa at nå kunne han ikke
reise til USA lenger, for han hadde vært med på å bære sprengstoff for
sabotører under krigen ...
Post by c***@getmail.no
[...]
+1

men de rettighetene vil de nok aldri få. Tror jeg, men jeg har tatt feil før
:-)
Post by c***@getmail.no
Svein Erik
c***@getmail.no
2013-01-22 22:38:04 UTC
Ikke med en gang, nei. Men alternativet er å bli en offisiell apartheidstat, og det spørs hvor lenge Israel vil klare å stå imot reaksjonene fra verden. Selv USAnerne vil vende dem ryggen om det skjer (bortsett fra de stokk dumme fariseerkristne, da).
Bjørn Steensrud
2013-01-23 12:59:02 UTC
Post by c***@getmail.no
Post by Bjørn Steensrud
[...]
Såvidt jeg husker var Israel og Sør-Afrika nære venner under apartheid-tida
- våpemnhandel og sånt.

og det slutter ikke å forbause meg at norske fariseerkristne ikke brydde seg
om at svært mange (de fleste?) palestinere var kristne da Israel ble
opprettet ...
Isachsen
2013-01-23 17:28:39 UTC
Post by c***@getmail.no
Det neste blir vel at du karakteriserer motstandfolkene under kirgen
som terrorister. Israel har moderne våpen. Palestinerne må ta til
takke med det de har -- i dette tilfellet hjemmelaget fyrverkeri.
Pussig poeng det der:
1. Terrorister vi liker er "motstandsfolk", "frigjøringssyrker" etc.
2. Motstandsfolk vi misliker er "terrorister", "ekstremister" etc.

Isachsen

Apropos, kan du i dagens verden også se noen "militante demokrater"?