To triste dødsfall på to dager
2013-02-10 12:47:13 UTC
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10107306

- Norge har mistet en av sine dyktigste og mest kunnskapsrike
fotballjournalister. Vi i NRKs sportsredaksjon har mistet en helt
enestående kollega, og vi er i dyp sorg. Vår sterkeste medfølelse går
til hans aller nærmeste, sier sportssjef Rune Haug til VG.
---------------------

En fin mann, selv om han noen ganger kunne være litt kjedelig.

Knut Nesbø - 26.04.1961 - 08.02.2013 - R.I.P.

=====================

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10107344

(VG Nett) Medieprofilen og tidligere TV 2-sjef Kåre Valebrokk er død.
Han ble 72 år gammel. Det melder hans sønn, E24-sjef Per Valebrokk.

Kåre Valebrokk var ansvarlig redaktør og administrerende direktør i TV
2 fra 1999 til 2007.

Fra 1985 til 1999 var han sjefredaktør i Dagens Næringsliv, og ble i
denne perioden en av medie-Norges mest kjente personligheter.
---------------------

En virkelig flott pressemann. I hans tid hadde TV2 et godt rykte.

Kåre Valebrokk - 7.12.1940 - 09.02.2013 - R.I.P.

=====================

Hva sier dere andre om disse mediemennene som nå har gått bort?

2013-02-14 12:33:39 UTC
Et gammrl ordtak sier at når det kommer to dødsfall raskt etter
hverandre så kommer det snart også et tredje. Dette holder stikk også
denne gang:

http://www.nordlys.no/kultur/article6494234.ece

Vokalisten Tore Hansen fra Unit Five sovnet mandag stille inn på
Diakonhjemmet i Oslo, etter lengre tids kreftsykdom.
---------------------

Tore Hansen huskes som et dyktig musiker. Unit Five hukses best for
låter som "Æ e' nordlending æ!", "Gir Ænglan Applaus" og "From Gokk
with Love".

Tore Hansen - 12.09.1949 - 11.02.2013 - R.I.P.

=====================

Hva sier dere andre om disse tre norske kjendisene som nå har gått
bort?

Sigvald
Svein Erik Fotland
2013-02-15 13:17:16 UTC
Hva sier dere andre om disse tre norske kjendisene som nå har gått
bort?
Det er sjølvsagt berre trist når forlkekjære mediefolk or artistar går
bort på den måten. Dette illustrerer også kor viktig det er å
prioritere kampen mot kreft.

At kverulantar som Nenserth og Lund ikkje har kome med kommentarar i
denne tråden fortel vel i grunnen mest om mangelfullt utvikla
folkeskikk.

Svein Erik
Hans Petter Nenseth
2013-02-15 20:51:44 UTC
Post by Svein Erik Fotland
Post by Sigvald
[...]
Sigvald da...
Det du vet om folkeskikk veier neppe så mye at Posten ville tatt porto
for å sende det.

c***@getmail.no
2013-02-16 00:03:31 UTC
Post by Svein Erik Fotland
At kverulantar som Nenserth og Lund ikkje har kome med kommentarar i
denne tråden fortel vel i grunnen mest om mangelfullt utvikla
folkeskikk.
Det er nettopp fordi vi har folkeskikk at vi ikke vil delta å denne vemmelige fellesonanien deres. Jeg viser de avdøde og deres etterlatte større respekt gjennom taushet enn ved å delta i disse morbide opptrinnene deres.

Forøvrig: To av de tre avdøde er totalt ukjent for meg. Kåre Vålebrokk er et navn jeg kjenner igjen, men jeg aner ikke hva han drev med. 150000 mennesker jeg ikke vet noen ting om dør hver eneste dag, hvorav ca 125 er nordmenn. Disse var bare tre til.
Svein Erik
Sigvald
2013-02-17 22:10:34 UTC
Post by c***@getmail.no
[...]
Du er klar over at du her, men stor margin, tilfredsstiller Chrisjoys
klassiske "drittunge"-definisjon? Alle med et minimum av innsikt i det
norske nyhetsbildet og nyere norsk kultur har hørt om disse store
norske kulturpersonlighetene. Knut Nesbø var en kjent musiker fra
bandet DiDerre som blant annet er kjent for hitlåten:
"Jenter som kommer og jenter som går":

De siste årene var han en anerkjent sportsmedarbeider i NrK.

Kåre Vålebrokk var en svært kjent mediamann, blant annet kjent som
sjef for TV2.

Unit Five var et av Norges mest kjente rockeband rundt 1980, blant
annet kjent for klassikeren:
"Æ e nordlending æ":

Du er sannelig litt av en smalsporet ignorant dersom du virkelig ikke
har hørt om Knut Nesbø og Tore Hansen og ikke vet hva selveste Kåre
Valebrok drev på med.

Sigvald
c***@getmail.no
2013-02-17 23:20:27 UTC
Du er klar over at du her, men stor margin, tilfredsstiller Chrisjoys
klassiske "drittunge"-definisjon?
Jeg har ikke nok respekt for chrisjoy til å bry meg om hans "definisjoner." Har igrunnen ikke det for noen som helst i klovneklubben din.
Post by Sigvald
Alle med et minimum av innsikt i det
norske nyhetsbildet og nyere norsk kultur har hørt om disse store
norske kulturpersonlighetene. Knut Nesbø var en kjent musiker fra
http://youtu.be/wfKRb4fiVPk
Grieg var en norsk kulturpersonlighet. Ditto Jan Garbarek. En eller annen forhenværende bygderocker er ikke det.
Post by Sigvald
De siste årene var han en anerkjent sportsmedarbeider i NrK.
Jeg er totalt lykegyldig ovenfor idrett.
Post by Sigvald
Kåre Vålebrokk var en svært kjent mediamann, blant annet kjent som
sjef for TV2.
Det er over ti år siden jeg kastet ut TVen. Det nærmer seg vel femten.
Post by Sigvald
Unit Five var et av Norges mest kjente rockeband rundt 1980, blant
http://youtu.be/zkEyOOM1IWs
"En av norges mest kjente rockeband" betyr ingen verdens ting. Spesielt ikke de fra ca 1980.
Post by Sigvald
Du er sannelig litt av en smalsporet ignorant dersom du virkelig ikke
har hørt om Knut Nesbø og Tore Hansen og ikke vet hva selveste Kåre
Valebrok drev på med.
Jeg er "ignorant" fordi jeg ikke følger med på ting som overhodet ikke interesserer meg? Du er en utrolig provisiell person, sigvald.
Svein Erik Fotland
2013-02-19 12:55:16 UTC
Jeg føler meg kallet til å minne om hva Sigvald selv sa om Brasilianerne
"Ettersom nattklubben het Kiss vil det kankskje være en ide for
superbandet KISS å dra til Brasil og hedre de omkomne med låter som
"All Hell's Breakin' Loose ", "Flaming Youth" og ikke minst
"Firehouse"?"
Kva er rasistisk med dette? Kor er det her tale om hudfarge eller
andre ytre etniske kjenneteikn?
Post by Hans Petter Nenseth
Jeg er "ignorant" fordi jeg ikke følger med på ting som overhodet ikke interesserer meg?
Duh! Når sjølv Sigvald, som elles ofte har vorte utskjellt som
"kunnskapsløs" i musikkgruppa på det same spinkle grunnlaget, kjenner
godt til desse tre personane så er det her ikkje tale om uvesentlege
anonyme smågutar for å seie det slik. Du kan m.a.o. derfor med godt
samvit trygt fortsetja å rekna deg sjølv som "ignorant".

Svein Erik
c***@getmail.no
2013-02-20 08:52:41 UTC
Post by Svein Erik Fotland
Post by c***@getmail.no
[...]
Jeg har inntrykk av at sigvald stort sett bare hører på puddelrock og norsk fjøsrock -- dvs den verste skiten åttitallet har å by på. Jeg er ignorant fordi jeg ikke kjenner til fjøsrockerne hans. Er du da, ut ifra den samme logikken (eller hva du nå vil kalle det), ignorant hvis det viser seg at du ikke kjenner til en del av de alternative / indie / klassiske komponistene / artistene jeg hører på?
Svein Erik
Svein Erik Fotland
2013-03-04 12:41:56 UTC
Post by c***@getmail.no
[...]
Smak og behag kan ikkje godt diskuterast vitskapeleg. Derimot er det
fullt mogleg å nytte VG-lista eller liknande til å danna seg eit
rimeleg objektivt billete av kven som er og har vore dei mest populære
og mest kjende norske artistane. Kven sine artistar (dine eller
Sigvald sine) kjem best ut dersom ein ser slik på saka, trur du?

Svein Erik
c***@getmail.no
2013-03-05 11:51:51 UTC
Post by Svein Erik Fotland
[...]
Hvorfor skal jeg følge med på en liste som er totalt blottet for innhold som interesserer meg? Jeg kan like godt forvente at du følger med på lister over indie/alternativmusikk.
Post by Svein Erik Fotland
Kven sine artistar (dine eller
Sigvald sine) kjem best ut dersom ein ser slik på saka, trur du?
Dette er ikke en fotballkamp. Puddelrock og norsk fjøsrock interesserer meg ikke.
Svein Erik
Hans Petter Nenseth
2013-02-15 21:00:58 UTC
Hva sier dere andre om disse mediemennene som nå har gått bort?
Jeg føler meg kallet til å minne om hva Sigvald selv sa om Brasilianerne
som omkom i en diskotekbrann: