Bill Aucoin døde i 2010
2012-10-27 21:15:48 UTC
I går oppdaget jeg at en av rockens aller største bakmenn gjennom alle
tider, William "Bill" Aucoin døde 28. juni 2010 som følge av
komplikasjoner i forbindelse med en prostatakreft-operasjon:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bill_Aucoin

Bill Aucoin huskes som manager for en rekke storheter som:
- Kiss, 1973–1982
- Billy Idol, 1982–1984
- Lordi, 2006–2010

Gjennom å ha vært manager for henholdsvis KISS og Lordi, var han med
andre ord manager for superband på begge sider av Atlanteren og i to
ulike årtusener. Med en CV som spenner fra KISS til Eurosong fremstår
Aucoin som helt unik. At Aucoin skal ha vært homofil hverken reduserer
hans resultater eller rettferdiggjør den tausheten hans død har blitt
møtt med her i forumet inntil nå.

William "Bill" Aucoin (29.12.1943 - 28.06.2010) R.I.P.

Sigvald
Svein Erik Fotland
2012-11-01 13:16:29 UTC
Og hvorfor er det viktig for deg å nevne at han var homofil? Er det et
problem for deg?
Er det et problem for deg, Rannug og andre her at han nemner det? Det
kan nesten sjå slik ut. Det er unekteleg påfallande at ingen av dykk
som elles er aktive i NKMD so langt har stilt seg bak utsagnet om at
homofili ikke reduserer nemnte Aucoin sine elles imponerande resultat.

Svein Erik
Hans Petter Nenseth
2012-11-01 21:51:36 UTC
Post by Svein Erik Fotland
[...]
Er alle FrPere homofober?

2012-11-03 23:09:24 UTC
Er alle FrPere homofober?
Hva har dette med saken å gjøre? Og hva har det med Fotland å gjøre?

2012-11-04 15:17:41 UTC
Er alle FrPere homofober?
Hva har dette med saken å gjøre? Og hva har det med Fotland å gjøre?
Siterer først deg: "At Aucoin skal ha vært homofil hverken reduserer
hans resultater eller rettferdiggjør den tausheten hans død har blitt
møtt med her i forumet inntil nå."

Fotland gjør også et nummer av fyrens legning, og er FrPer.

Å gjøre en sak av folks legning på den måten ("på tross av hans
legning") er typisk homofob-adferd.

Men det er mulig jeg misforstår, og dere begge er velkomne til å si at
folks legning ikke har noen betydning whatsoever i noen som helst
sammenheng, og at det er meningsløst å dra det frem i en slik diskusjon.

Men du erkjenner deg så langt jeg kan huske til den kristne tro, en tro
som i mine øyne både er menneskefientlig, ekskluderende og fordømmende.
Og da er det nok vanskjelig å komme med den innrømmelsen jeg etterspør.

2012-11-04 15:42:05 UTC
Siterer først deg: "At Aucoin skal ha vært homofil hverken reduserer
hans resultater eller rettferdiggjør den tausheten hans død har blitt
møtt med her i forumet inntil nå."
Har du noen bedre forklaring på hvorfor f.eks. Per Rannug, som ellers
synes å være svært så opptatt av og oppdatert på dødsfall i rockens
verden, ikke har kommentert akkurat dette dødsfallet? (Av respekt for
Rannugs kunnskaper og engasjement holder jeg det som utenkelig at han
ikke fikk med seg dette oppsiktsvekkende dødsfallet i løpet av
sommeren 2010.)
Post by Hans Petter Nenseth
Å gjøre en sak av folks legning på den måten ("på tross av hans
legning") er typisk homofob-adferd.
Det er da du som henger deg opp i Aucoins legning. Jeg har eksplisitt
poengtert at Aucoins legning er irrellevant i denne saken. Både du,
Rannug, Hongrø og andre er velkomne til å følge mitt eksempel og
markere at dere anser Aucoins legning som irrellevant ved å hedre hans
markante innsats for rocken på begge sider av Atlanteren.

2012-11-05 18:03:24 UTC
[...]
Wild guess, om Per fikk det med seg syns han ikke vedkommende var viktig
nok.
Å gjøre en sak av folks legning på den måten ("på tross av hans
legning") er typisk homofob-adferd.
Det er da du som henger deg opp i Aucoins legning.
Nei, jeg henger meg opp i hvorfor du fant det nødvendig å nevne det.
Post by Sigvald
Jeg har eksplisitt
poengtert at Aucoins legning er irrellevant i denne saken.
Er den relevant i andre saker, da?
Post by Sigvald
[...]
Jeg visste ikke en gang hvem fyren var når han levde, hvorfor bry seg
når han er død?

c***@getmail.no
2012-11-04 15:36:37 UTC
Post by Svein Erik Fotland
[...]
Dette er 2012. Homofili er en ikke-sak. Det er totalt irrelevant til absolutt alt utover privatlivet hans. sigvald ser ut til å mene at legningen hans var et problem som han overvant. Han kunne likegodt ha skrevet at "fregnene hans hverken reduserte hans resultater" osv. (vet ikke om han hadde fregner eller ikke -- har aldri hørt om fyren før)
Svein Erik
Sigvald
2012-11-04 15:50:29 UTC
Dette er 2012. Homofili er en ikke-sak. Det er totalt irrelevant til absolutt alt utover privatlivet hans. Sigvald ser ut til å mene at legningen hans var et problem som han overvant.
Ikke vær dum!
Mitt poeng er at dette dødsfallet ikke fikk den oppmerksomheten det
fortjente i NKMD da Aucoin døde sommeren 2010. Hva kan årsaken være
til det tro? Kan det ha vært Aucoins legning? Jeg håper ikke det, men
jeg kan heller ikke se hva annet ved hans levnet og resultater som
skulle kunne forklare den massive tausheten hans død ble møtt med i
NKMD helt frem til jeg ved en tilfeldighet fikk kjenskap til
dødsfallet.

Sigvald
c***@getmail.no
2012-11-04 16:07:23 UTC
Mitt poeng er at dette dødsfallet ikke fikk den oppmerksomheten det
fortjente i NKMD da Aucoin døde sommeren 2010.
Hva om det ikke fortjente noen oppmerksomhet? For min del har jeg aldri hørt om fyren.
Post by Sigvald
[...]
Jeg har to ting å si om det:

1: Din musikksmak ser ut til å være utdatert. Gamle fjøsrockere fra 80-tallet. Har det aldri falt deg inn at det kanskje ikke er så mange som gidder å følge med på de folkene der?
2: Ikke alle her på NSPD er like glade i å grafse i andres dødsfall som du er. De som vet hvem denne fyren var synes kanskje ikke det var noen grunn til å skrive om det.
Svein Erik Fotland
2012-11-05 09:41:16 UTC
Post by c***@getmail.no
1: Din musikksmak ser ut til å være utdatert. Gamle fjøsrockere fra 80-tallet. Har det aldri falt deg inn at det kanskje ikke er så mange som gidder å følge med på de folkene der?
No må du byrje å ta deg saman, mann! Lordi vann Eurosong for berre 6
år sidan (2006), og ut fra eg har lese i musikkgruppa er Kiss stadig
på høgda - med nytt album og klare for ny verdsturné.

Svein Erik
c***@getmail.no
2012-11-05 12:20:42 UTC
Post by Svein Erik Fotland
Post by c***@getmail.no
[...]
Nå var det musikk jeg snakket om her, ikke MGP ... ;p
Post by Svein Erik Fotland
og ut fra eg har lese i musikkgruppa er Kiss stadig
på høgda - med nytt album og klare for ny verdsturné.
Nye album fulle av 80-talls fjøsrock.

Nå skal det sies at det er ingenting galt i å høre på artister som har holdt på i lang tid. Jeg hører selv på musikk fra 70-tallet, 80- tallet, til og med 1600-tallet. Noen av artistene holder fortsatt på, og jeg hører på noe av det de skriver (selv om de har en tendens til å bli kjedelige etterhvert). Men jeg hører også på helt nye artister, slike som bare har holdt på i noen få år.

Jeg vet fint lite om privatlivene til disse artistene / komponistene og jeg bryr meg lite om det. Det er musikken som interesserer meg, ikke hvor musikken kom fra (selv om jeg prøver å styre unna RIAA). Legning, etnisitet, kjønn, religion, osv betyr fint lite for meg.

Hva sigvald angår så virker det som om han sitter fast på 80-tallet. Verden har faktisk gått videre siden da. Til og med FrP har forandret seg siden dengang (til det bedre, faktisk).
Svein Erik
Hans Petter Nenseth
2012-11-07 18:25:08 UTC
Post by Svein Erik Fotland
Post by c***@getmail.no
[...]
Sigvald, følg med på denne fyren her ("Fotland"), han segler så langt
jeg kan se under falsk flagg.
Det er nok en som har det morsomt på din bekostning

Svein Erik Fotland
2012-11-13 09:38:22 UTC
Sigvald, følg med på denne fyren her ("Fotland"), han segler
så langt jeg kan se under falsk flagg.
Kva slags vill konspirasjonsteori er dette?
Post by Hans Petter Nenseth
Det er nok en som har det morsomt på din bekostning
It takes one to know one, heiter det visst. Du og Lund og Thomsen ser
i alle fall ut til å ha mykje moro på Sigvald og andre sin bekostning.

Svein Erik
Hans Petter Nenseth
2012-11-13 22:08:05 UTC
Post by Svein Erik Fotland
Post by Hans Petter Nenseth
Sigvald, følg med på denne fyren her ("Fotland"), han segler
så langt jeg kan se under falsk flagg.
Kva slags vill konspirasjonsteori er dette?
Slå opp konspirasjonsteori. Søk opp "svein erik fotland" i skattelistene...
Post by Svein Erik Fotland
Du og Lund og Thomsen ser
i alle fall ut til å ha mykje moro på Sigvald og andre sin bekostning.
Bare Sigvald sin.

2012-11-05 18:10:26 UTC
[...]
Kanskje ingen andre har fått det med seg heller.