Telenor billig i utlandet ?
h runderheim
2012-06-19 16:00:18 UTC
http://www.online.no/teknologi/surf_trygt_i_utlandet_med_travelsure.jsp?cid=p-01134-edm-nym-kuu-alm-mbb-surfepriser_utland

Jeg var i USA i vår. Jeg brukte smartmobilen m google maps som hjelp til
å finne fram. Jeg surfet også 5-10 minutter. Min telefonregning ble ca
halvparten av det billetten tur/retur USA kostet.

Her er det mafiatilstander. Noen har et slags monopol og driver grovt
ran av penger fra "dumme" brukere. Folk i bransjen der borte bekreftet
at slik er det. De rister på hodet. Snakk om bra pris for å formidle
noen bytes. Jeg tilgir ikke Stjelenor at de er med på dette. De vet at
det er ille men de har nok sin solide del av fortjenesten.
Hans Petter Nenseth
2012-06-19 19:20:39 UTC
Post by h runderheim
[...]
Du illustrerer jo svært bra en dum bruker, da. Dette har vært omtalt i
hytt og pine i årevis. Det er _ingen_ unnskyldning for voksne mennesker
å ikke gardere seg mot dette.

Jeg drar tre uker til California på torsdag. Jeg har bestillt
kontantsimkort fra AT&T (GO) som jeg skal bruke til nettopp datatrafikk,
både til iPhone og iPad. Ringing er ikke nødvendig.

h runderheim
2012-06-19 21:23:50 UTC
Post by h runderheim
[...]
Jeg er en typisk førstegangsreisende som ikke vet nok om dette. Ble
advart av reisefeller men groggy pga jetlag den første uken. Disse
prisene må ellers oppleves før en tror det.
Dattera mi kjøpte kontantkort fra AT. Du får noen ulemper med disse.
Det du sier forandrer ellers ikke på det jeg sier.
Hans Petter Nenseth
2012-06-20 06:19:00 UTC
Post by h runderheim
Jeg er en typisk førstegangsreisende som ikke vet nok om dette. Ble
advart av reisefeller men groggy pga jetlag den første uken. Disse
prisene må ellers oppleves før en tror det.
Ganske sikkert. For min egen del evner jeg å lære av andres feil og via
informasjon.
Post by h runderheim
Dattera mi kjøpte kontantkort fra AT. Du får noen ulemper med disse.
Som hva?
Post by h runderheim
Det du sier forandrer ellers ikke på det jeg sier.
Neida.

h runderheim
2012-06-20 07:47:21 UTC
Post by h runderheim
Det du sier forandrer ellers ikke på det jeg sier.
Neida.
Den abonnementtypen hun kjøpte kunne ikke ringes med til andre som hadde
"normale" telenorabbo. Mao heller ikke hjem. Det var omtrent sånn i alle
fall.Hvor i Calf skal du ? Kjentfolk der ? Vi var 4 uker i en rimelig
hytte på strandpromenaden i San Diego ( Mission Beach) It was GREAT !
Oppom Las Vegas og LA også. En tur over anbefales alle. Dette "landet"
må oppleves før en tror det. Oppleves må også prisene pr byte i lufta
via dataroaming der borte. Som sagt så godtar jeg uansett ikke at
Telenor har kontakt med slikt mafiaopplegg. Tror de skjems litt selv
også. Det får da være grenser. Det er så dyrt at de tar omtrent en pris
pr byte som går gjennom lufta. Det må vel være verdens desidert mest
rentable investering.