22. juli - ett år etter
2012-07-22 18:14:11 UTC
Så skriver vi igjen, 22. juli. PKene bruker selvsagt dagen for alt den
er verdt. Saken er dessverre den at AUF ser ut til å ha lært svært
lite av det som skjedde 22.07.2011. Jeg har enda til gode å se dem ta
selvkritikk og beklage sitt notoriske hat mot Israel. Daglig får jøder
i Norge lide som følge av dette hatet som AUF bevisst og ukritisk
fortsatt synes å nøre opp under.

I skrivende stund arrangeres det minnekonsert i Oslo. De nøye utvalgte
artistene er selvsagt (i ulik grad) kjente PKer. Blant dem er den
kompromissløse Israel-hateren Mari Boine, ølbøllen Lillebjørn Nilsen -
kjent for å helle øl i håret på politiske motstandere og 68eren
Halvdan Sivertsen. Naturligvis er det ikke plass til folkekjære og
politisk frisinnede artister som Rune Rudberg, Steven Ackles og
Plumbo.

Sigvald
c***@getmail.no
2012-07-23 08:36:25 UTC
[...]
Israel er en apartheidstat og bør behandles deretter. Dere freppere forsvarer selvsagt apartheid, både i dagens Israel og i i det tidligere Sør-Afrika.
Post by Sigvald
Daglig får jøder
i Norge lide som følge av dette hatet som AUF bevisst og ukritisk
fortsatt synes å nøre opp under.
Dette er selvsagt løgn. Kritikk av Israel har ingenting med jøder å gjøre. Jødehatet skyldes at slike som deg til stadig kobler sammen jøder og Israel.
Post by Sigvald
I skrivende stund arrangeres det minnekonsert i Oslo. De nøye utvalgte
artistene er selvsagt (i ulik grad) kjente PKer. Blant dem er den
kompromissløse Israel-hateren Mari Boine, ølbøllen Lillebjørn Nilsen -
Men han rånern som fikte til en debattant støtter du.

(forøvrig forsvarer jeg ikke øltømming heller)
Hvem?
Av og til lurer jeg på om du ikke bare driver gjøn med oss, sigvald.
Hans Petter Nenseth
2012-07-23 13:45:58 UTC
[...]
På hvilken måte får de det?

Jeg hater ikke jøder selv, ikke mer enn palestinere. Jeg liker bare ikke
det de (begge) holder på med i midtøsten, og å ta parti med noen av dem
er bare med på å opprettholde konflikten.

Per Rannug
2012-07-24 21:37:48 UTC
[...]
22.juli ifjor var ikke et angrep mot Israel!! Hvorfor blande inn
Israel i dette? Det var et angrep mot vårt demokrati.

..og du vil ha artister som setter liv til unge jenter i fare til å være
med på minnefeiringen?

Du nevner ikke Bruce Springsteen i ditt innlegg. Var det ikke bra at
han tok seg tid til å delta på minnemarkeringa? Han er tross alt større
enn Kiss!!!

Det er så erkesludder det du skriver!

Per R
Stein
2012-07-24 22:29:11 UTC
Post by Per Rannug
22.juli ifjor var ikke et angrep mot Israel!! Hvorfor blande inn
Israel i dette? Det var et angrep mot vårt demokrati.
Nei
Det var et angrep på Arbeiderpartiet og dets ungdomsorganisasjon
men det er demokratiet som må betale prisen.
Ja det har du rett i