Blitzerne er rasist-pøbel!
2013-02-14 12:39:24 UTC
http://www.dagbladet.no/2013/02/11/nyheter/innenriks/politikk/fpu/himanshu_gulati/25549011/

Lederen av Fremskrittspartiets ungdom (FpU) Himanshu Gulati vil kaste
blitzerne ut av Blitzhuset.

- I sommer så vi at 12 000 studenter sto uten noe sted å bo før
studiestart. Blitzhuset ligger bare 200 meter fra Høyskolen i Oslo,
eller et steinkast unna, som kanskje blitzerne selv ville sagt. Da
tror jeg at dette huset kan brukes bedre, ved å gjøres om til
studentboliger.

På vei fra huset med uforrettet sak, fra et halvåpent vindu noen
etasjer over fortauet, får FpU-lederen med seg den kanskje klareste
tilbakemeldingen - som et snev av gammel storhet:

- Da har vi blitt spytta på, men heldigvis ingen steiner. Det er et
framskritt, sier han.

Dagbladet har gjentatte ganger forsøkt å få en kommentar fra noen på
Blitzhuset, uten å lykkes.
---------------------

Himanshu Gulati er inder. Å spytte på indere og andre
fremmedkulturelle er rasisme. Blitzerne er m.a.o. rasister. Alle som
mener at det er bedre bruke huset til huse seriøse studenter enn til å
huse rasister bør gi sin stemme til FrP ved høstens valg.

Sigvald
c***@getmail.no
2013-02-15 10:40:40 UTC
Himanshu Gulati er inder. Å spytte på indere og andre
fremmedkulturelle er rasisme.
Den setningen inneholdt mange feil, gitt...

For det første så har etnisitet (eller "rase", som det heter på ytterste høyre) og kultur ingenting med hverandre å gjøre.
For det andre er "fremmedkulturell" ikke annet enn et uttrykk som FrP fant på for å dekke til sin egen rasisme. Istedet for "innvandrer" eller "svarting" sier FrPerne "fremmedkulturell."
For det tredje blir ikke spytting rasistisk bare fordi den man spytter på har mørk hud. I dette tilfellet er det langt mer trolig at blitzerne spyttet fordi fyren tilhører FrP. Ikke at det gjør det mer akseptabelt.
Post by Sigvald
Blitzerne er m.a.o. rasister.
Mor lille er en steen.
Thomas Lundquist
2013-02-17 15:35:10 UTC
[...]
Og alle som faktisk mener at studenter trenger husrom kan stemme på
partier som gir dem det, ikke bedriver dustete populistiske utspill om
hus som er i bruk.

Hausmannsgate 42 ble ryddet til fordel for studentboliger for tre år
siden. De er ikke blitt bygd og nå skal hele gården selges.

Ikke som studentboliger.

ez
--
Med infrastruktur bygger vi landet.

Siteringsproblemer? : http://www.bersvendsen.com/usenet/quoting.html
Thomas Lundquist
2013-02-17 15:37:20 UTC
Himanshu Gulati er inder. Å spytte på indere og andre
fremmedkulturelle er rasisme. Blitzerne er m.a.o. rasister.
Kanskje de rett og slett var istand til å skille sak og person?

ez

Svein Erik Fotland
2013-02-19 13:02:28 UTC
Post by Thomas Lundquist
Post by Sigvald
Himanshu Gulati er inder. Å spytte på indere og andre
fremmedkulturelle er rasisme. Blitzerne er m.a.o. rasister.
Kanskje de rett og slett var istand til å skille sak og person?
Eg konstaterer at du oppfattar spytting på meiningsmotstandarar som
sakleg meiningsutveksling.

Svein Erik
Thomas Lundquist
2013-02-19 21:07:52 UTC
Post by Svein Erik Fotland
Post by Thomas Lundquist
Post by Sigvald
[...]
Nei, men det er ikke gitt at det er rasisme.

ez

Hans Petter Nenseth
2013-02-19 22:06:15 UTC
Post by Svein Erik Fotland
Eg konstaterer at du oppfattar spytting på meiningsmotstandarar som
sakleg meiningsutveksling.
Sigvald da, du hyllet jo Martin Schancke for å ha klappet til en
meningsmotstander...

:)

2013-02-24 15:53:26 UTC
Sigvald da, du hyllet jo Martin Schancke for å ha klappet til en
meningsmotstander...
For det første, det er Fotland du her svarer, ikke meg.

For det andre, Martin Schanche irettesatte ikke Torgeir Micaelsen på
grunnlag av dennes politiske meninger, men fordi Torgeir Micaelsen
demonstrerte mangelfull folkeskikk ved å kalle Schanche feig. Martin
Schanche gjorde i reliteten ikke annet enn å sette seg selv i respekt.
Etter dette er det ingen politiske motstandere som har våget å gå bort
til ham og kalle ham feig. Man kan sammenlikne Schanche-Micaelsen
episoden med den australske Casey Heynes-Ritchard Gale episoden i
2011. Det er kun politiske årsaker til at folk som deg og Lund ikke
bedømmer Schanche på lik linje med Casey Heynes.

Sigvald
c***@getmail.no
2013-02-24 18:25:00 UTC
[...]
Tror du virkelig han fikk noe som helst respekt for det der?
Post by Sigvald
Etter dette er det ingen politiske motstandere som har våget å gå bort
til ham og kalle ham feig.
Du sier det som om det var en vanlig hendelse.
Post by Sigvald
[...]
Jeg aner ikke hvem denne Heynes er, og gidder heller ikke finne ut av det. Dette har med folkeskikk å gjøre, ikke politisk ståsted.
2013-02-24 22:12:45 UTC
Post by c***@getmail.no
Jeg aner ikke hvem denne Heynes er, og gidder heller ikke finne ut av det. Dette har med folkeskikk å gjøre, ikke politisk ståsted.
Begynner du å bli glemsk Lund? Kanskje dette videoklippet får deg til
å huske:
http://www.dailymotion.com/video/xhlepn_casey-heynes-vs-bully_fun

Sigvald
c***@getmail.no
2013-02-25 12:19:38 UTC
Begynner du å bli glemsk Lund? Kanskje dette videoklippet får deg til
http://www.dailymotion.com/video/xhlepn_casey-heynes-vs-bully_fun
Han der, ja. Venter du virkelig at jeg skal huske navnene på alle personene som noen gang har dukket opp på nettet?

Forøvrig er det underlig at du sammenligner de to episodene. Det Heynes gjorde var en reaksjon på langvarig trakassering. Fysisk vold er dessverre den eneste måten å håndtere slikt.

Schanche er bare en tynnhudet råner uten folkeskikk. Typisk FrPer, egentlig.
2013-02-24 23:33:47 UTC
For det første, det er Fotland du her svarer, ikke meg.
Fotland eksisterer ikke, du gjør.
Post by Sigvald
For det andre, Martin Schanche irettesatte ikke Torgeir Micaelsen på
grunnlag av dennes politiske meninger, men fordi Torgeir Micaelsen
demonstrerte mangelfull folkeskikk ved å kalle Schanche feig.
Han kalte en spade for en spade.
Post by Sigvald
Martin
Schanche gjorde i realiteten ikke annet enn å sette seg selv i respekt.
Lillebjørn Nilssen gjorde omtrent det samme.
Post by Sigvald
Etter dette er det ingen politiske motstandere som har våget å gå bort
til ham og kalle ham feig.
Schanche har vel heller ikke fått anledning til å møte så mange
politisker motstandere etter det. Wonder why... :)