Drapsforsøk på dansk innvandrings-kritikar
Svein Erik Fotland
2013-02-06 17:54:33 UTC
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10119965

(VG Nett) Den kjente islam-kritikeren Lars Hedegaard ble tirsdag
formiddag forsøkt skutt av en mann forkledd som postbud.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10119999

Hege Storhaug i Human Right Services, mener drapsforsøket mot Lars
Hedegaard like godt kunne skjedd i Norge. Vi har både den levende
historien om Vebjørn Selbekk. Per Edgar Kokkvold har også blitt utsatt
for trusler, og selv lever jeg på hemmelig adresse grunnet overfall,
og har merket meg flere ganger at politi følger med meg på åpne
arrangement, sier Storhaug.

<Sitat slutt>

Gjerningsmannen som skal ha operert åleine er beskreven som ein mann i
20-åra, sydlandsk, truleg arabar, som snakkar feilfritt dansk. Skal
tru om vi her har å gjere med ein av dei mange multikulturelle som er
tilknytta venstresida - slik vi fekk sjå så mange tilfelle av på Utøya
22.07 og som vi og har høyrt frå sidan? Og skal tru om folk som C.
Lund, H.P. Nenseth og P. Thomsen no er i stand til å sjå kva den
krasse retorikken deira mot FrP og andre innvandringsmotstandarar kan
leie til? "Ytringsansvar" er noko desse krabatane bør lære seg meir om
før det smell også her i Noreg.

Den beste måten Noreg no kan ta avstand frå slik vald på er elles å
gje Lars Hedegaard Fritt Ord Prisen.

Svein Erik
c***@getmail.no
2013-02-06 22:07:16 UTC
Post by Svein Erik Fotland
[...]
Prøver du nå å rettferdiggjøre handlingene til ABB? Det virker nesten slik.
Post by Svein Erik Fotland
Og skal tru om folk som C.
Lund, H.P. Nenseth og P. Thomsen no er i stand til å sjå kva den
krasse retorikken deira mot FrP og andre innvandringsmotstandarar kan
leie til?
Hvis du tror at kritikk mot skaprasister som deg fører til episoder som den du beskriver så har du virkelig ikke forstått mye av det som foregår til venstre for FrP.

Du har tydeligvis heller ikke forstått hvordan den krasse retorikken mot "multikulturalimen"(?) er den underliggende årsaken til at ABB handlet som han gjorde.
Post by Svein Erik Fotland
"Ytringsansvar" er noko desse krabatane bør lære seg meir om
før det smell også her i Noreg.
Smalt var vel nettopp det det gjorde den 22/7.
Svein Erik
Hans Petter Nenseth
2013-02-08 15:06:34 UTC
Post by c***@getmail.no
Hvis du tror at kritikk mot skaprasister som deg
Sigvald er ingen skaprasist. Du skulle sett ham mobbe brasilianere på en
annen gruppe i sammenheng med diskotekbrannen.

2013-02-09 00:09:32 UTC
Sigvald er ingen skaprasist. Du skulle sett ham mobbe brasilianere på en
annen gruppe i sammenheng med diskotekbrannen.
Jeg er verken rasist eller skaprasist. Jeg er FrP-liberalist! Dessuten
har jeg ikke mobbet noen som helst brasilianere. Jeg har kun prøvd meg
med en lett humoristisk kommentar i NKMD-forumet for å se om det kan
vekke debatten der til live igjen.

2013-02-09 10:22:39 UTC
Sigvald er ingen skaprasist. Du skulle sett ham mobbe brasilianere på en
annen gruppe i sammenheng med diskotekbrannen.
Jeg er verken rasist eller skaprasist.
OK. Dvs, joda du er rasist. Hvorfor ikke bare innrømme det? Ført da kan
du gjøre noe med det vet du. på samme måte som en alkoholiker ikke kan
gjøre noe med problemet sitt før han innser at han har et problem.
Post by Sigvald
Jeg er FrP-liberalist!
Du er stokk dum, det er det du er.
Post by Sigvald
Dessuten
har jeg ikke mobbet noen som helst brasilianere. Jeg har kun prøvd meg
med en lett humoristisk kommentar i NKMD-forumet for å se om det kan
vekke debatten der til live igjen.
Jada, litt rasisthumor er tingen. Syns du det virket?

c***@getmail.no
2013-02-09 16:51:44 UTC
Jeg er verken rasist eller skaprasist.
Du skal være ganske frakoblet for ikke å fortså at mye av det du skriver her på NSPD er ganske så brunsvidd.

Total mangel på selvinnsikt ...
c***@getmail.no
2013-02-09 16:49:31 UTC
Sigvald er ingen skaprasist.
Nja. Så lenge han selv nekter at han er rasist (slik oppfatter jeg det, i allefall), så er han skaprasist. Det at vi kan lukte rasehatet i meldingene hans før vi engang har åpnet dem betyr lite i denne sammenhengen.
Hvilken gruppe da?
Hans Petter Nenseth
2013-02-10 12:03:34 UTC
Post by c***@getmail.no
Hvilken gruppe da?
no.kultur.musikk.diverse

<44d6f905-d08c-4121-b8d6-***@b11g2000yqh.googlegroups.com>

Svein Erik Fotland
2013-02-15 13:09:28 UTC
Post by c***@getmail.no
Smalt var vel nettopp det det gjorde den 22/7.
Hald deg til saka, tosken! Å blande hummar med kanari slik du her gjer
er useriøs debatt-teknikk. Det er ingen relevant samanheng mellom 22.
juli og drapsforsøket på Lars Hedegaard, anna enn den polariseringa i
samfunnet som er skapt av PKane og deira manglande respekt for
annsleis tenkende.
Post by c***@getmail.no
Post by c***@getmail.no
Hvis du tror at kritikk mot skaprasister som deg
Sigvald er ingen skaprasist. Du skulle sett ham mobbe brasilianere på en
annen gruppe i sammenheng med diskotekbrannen.
Ta deg litt saman, mann! Brasilianarane er eit samamsett folk og kan
soleis ikke reknast som tilhøyrande ein einskild rase (sjå berre på
Pelé og Zico), dermed er det sjøvsagt ikkje mogleg å vera rasistisk
mot alle brasilianarar på eing gong. Det innlegget du refererer til er
soleis ikkje det minste rasistisk, uansett kor dårleg humoren i det
måtte vera.

Svein Erik
c***@getmail.no
2013-02-16 00:08:18 UTC
Post by Svein Erik Fotland
Post by c***@getmail.no
Smalt var vel nettopp det det gjorde den 22/7.
Hald deg til saka, tosken! Å blande hummar med kanari slik du her gjer
er useriøs debatt-teknikk.
22/7 var det du som dro inn, så det er bare å putte kork i hykleriet ditt.
Post by Svein Erik Fotland
Det er ingen relevant samanheng mellom 22.
juli og drapsforsøket på Lars Hedegaard,
Og likevel dro du 22/7 inn i debatten, allerede i den første meldingen din.
Post by Svein Erik Fotland
anna enn den polariseringa i
samfunnet som er skapt av PKane og deira manglande respekt for
annsleis tenkende.
Polariseringen er det dere på ytre høyre som står for, og 22/7 er resultatet. FrP og tilsvarende har rørt i det norske bånngrumset lenge. Dette er på deres kappe, både polariseringen og ABB.
Svein Erik
Sigvald
2013-02-17 21:44:50 UTC
Post by c***@getmail.no
Polariseringen er det dere på ytre høyre som står for, og 22/7 er resultatet. FrP og tilsvarende har rørt i det norske bånngrumset lenge. Dette er på deres kappe, både polariseringen og ABB.
Ikke gjør deg enda dummere enn det du er. Også du vet utmerket godt at
det ikke er FrP som har vegret seg for å samarbeide med FrP i
regjering og mange steder lokalt. Tvert i mot er Carl I. Hagen og
senere Siv Jensen, de norske partilederne som har gått lengst i
retning av å anbefale samarbeid mellom andre partier og FrP.

Sigvald
c***@getmail.no
2013-02-17 22:05:55 UTC
Ikke gjør deg enda dummere enn det du er.
Det der er nesten en hilsen når det kommer fra deg.
Post by Sigvald
Også du vet utmerket godt at
det ikke er FrP som har vegret seg for å samarbeide med FrP i
regjering og mange steder lokalt.
Har det aldri falt deg inn at det kan være en grunn til at de andre partiene vegrer seg for å samarbeide med norges teposeparti?
Post by Sigvald
Tvert i mot er Carl I. Hagen og
senere Siv Jensen, de norske partilederne som har gått lengst i
retning av å anbefale samarbeid mellom andre partier og FrP.
"Borgerlig splittelse takket være Siv Jensen og Frp sikret gjenvalg for den rødgrønne regjeringen, konstaterer utenlandske medier i sin omtale av valget i Norge."

http://www.dagbladet.no/2009/09/15/nyheter/innenriks/politikk/valg_2009/8122864/
Svein Erik Fotland
2013-02-19 12:45:44 UTC
Post by c***@getmail.no
[...]
Tosk, er du verkeleg så dum og trongsynt at du festar lit til
utanlandske medier som bit på billeg norsk PK-propaganda? Alle som
hugsar valet i 2009 veit at det var dei ynkelege vattnissane Dagfinn
Høybråthen (KrF) og særleg Lars Sponheim (V) som skapte uvenskap og
splitting i den borgarlege leiren.

Svein Erik
c***@getmail.no
2013-02-20 08:59:32 UTC
Post by Svein Erik Fotland
Tosk, er du verkeleg så dum og trongsynt at du festar lit til
utanlandske medier som bit på billeg norsk PK-propaganda?
Da lurer jeg litt på hva du anser som en troverdig kilde. Du høres neste litt ut som en konspirasjonskrue.
Post by Svein Erik Fotland
Alle som
hugsar valet i 2009 veit at det var dei ynkelege vattnissane Dagfinn
Høybråthen (KrF) og særleg Lars Sponheim (V) som skapte uvenskap og
splitting i den borgarlege leiren.
KrF driter jeg i, men det at Sponheim ga FrP fingern var grunnen til at jeg stemte Venstre. Nå som Venstre er villig til å samarbeide med FrP ser det ut til at jeg må holde meg for nesa og stemme Ap. *sukk*

Det er FrP som er problemet. Det er et rått populist-parti med brunsvidde røtter.
Svein Erik
Svein Erik Fotland
2013-03-04 12:35:07 UTC
Post by c***@getmail.no
Det er FrP som er problemet. Det er et rått populist-parti med brunsvidde røtter.
Tosk! Har du ikke forstått at slik blind og totalt ukritisk FrP-fobi
er ein av årsakane (rett nok perifer) til 22. juli? I rettssaka sa
Breivik sjølv at 22. juli kunne vært unngått dersom innvandrarbråket i
Frankrike og andre stadar hadde fått meir merksemd i dei norske
mediene før 2009-valet. I staden skal slike nyheiter medvite ha blitt
dyssa ner av dei norske mediene for å hindre auka oppslutnad om FrP.

Svein Erik
c***@getmail.no
2013-03-05 11:49:24 UTC
Post by Svein Erik Fotland
Tosk! Har du ikke forstått at slik blind og totalt ukritisk FrP-fobi
Jeg er gammel nok til å huske da FrP var et rent "Norge for nordmenn" parti.
Post by Svein Erik Fotland
er ein av årsakane (rett nok perifer) til 22. juli?
Tullprat.
Post by Svein Erik Fotland
I rettssaka sa
Breivik sjølv at 22. juli kunne vært unngått dersom innvandrarbråket i
Frankrike og andre stadar hadde fått meir merksemd i dei norske
mediene før 2009-valet.
Det er som å høre Osama Bin Laden si at WTC kunne vært unngått dersom bla bla ...Og igjen ser vi at dere FrP-ere støtter ABB og det han gjorde.
Post by Svein Erik Fotland
I staden skal slike nyheiter medvite ha blitt
dyssa ner av dei norske mediene for å hindre auka oppslutnad om FrP.
Økt oppslutning om FrP = økt oppslutning om fremmedfrykt og ABB-type handlinger.
Svein Erik
Sigvald
2013-02-09 00:06:30 UTC
Post by Svein Erik Fotland
Den beste måten Noreg no kan ta avstand frå slik vald på er elles å
gje Lars Hedegaard Fritt Ord Prisen.
Den prisen har dessverre ikke all verdens troverdighet fordi den er
typisk PK og ofte har blitt gitt til venstrevridde og muslimer (jfr.
Berge Furre, Annette Thommessen, Aslam Ahsan og Bjørgulv Braanen). De
som virkelig står på barikadene og risikerer liv og helse i
ytringsfrihetens navn får selvsagt aldri noen slik pris. Jeg tenker
her på hedersmenn og kvinner som:
- Carl I. Hagen
- Christian Tybring-Gjedde
- Geert Wilders (Nederland)
- Hallgrim Berg
- Hege Storhaug
- Jarle Synnevåg
- Jimmie Åkesson (Sverige)
- Kurt Westergaard (Danmark)
- Lars Hedegaard (Danmark)
- Mona Levin
- Peder Are Nøstvold Jensen (Fjordman)
- Pia Kjærsgaard (Danmark)
- Siv Jensen
- Vebjørn Selbekk
- Vidar Kleppe
- Øystein Hedstrøm

Konklusjon:
Alle som tar avstand fra politisk vold og ønsker å slå ring om
ytringsfriheten bør gi sin stemme til FrP ved høstens valg!