Pakistanere viser nok en gang menneskeforakt
2012-08-20 08:26:36 UTC
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10067899

(VG Nett) En jente med Downs syndrom er arrestert og fengslet for
blasfemi i Pakistan. Hun er anklaget for å ha brent sider med vers fra
koranen, ifølge politiet og aktivister.

Politiet gikk til aksjon mot den kristne jenta, Rimsha Bibi, torsdag
fordi hun skal ha holdt brente sider hvor det hadde stått islamsk
tekst og vers fra koranen, opplyser pakistanske myndigheter søndag.
Jenta ble fengslet i Islamabad, og søndag kveld var hun fortsatt i
politiets forvaring, ifølge NTB.

Én rapport hevder hun er flyttet til et fengsel i byen Rawalpindi.

Sinte muslimer holdt demonstrasjoner og krevde at hun skulle bli
straffet, opplyser en ikke navngitt tjenestemann.

Ifølge Pakistan Christian Post truet illsinte muslimer med å brenne
hjemmene til de kristne i Mahrabad, dersom ikke 11-åringen var
straffet etter fredagsbønnen. De kristne beboerne flyktet derfor til
andre slumområder i Islambad.

---------------------

Er det egentlig rart at den jevne FrPer har en generell mistillit til
pakistanere? Blir det tilstrekkelig mangte av dem i Norge risikerer vi
slike tilstander her også.

Konklusjon:
Alle som ikke ønsker en større andel pakistanere i Norge bør gi sin
stemme til FrP ved neste valg!

Sigvald
c***@getmail.no
2012-08-21 06:34:41 UTC
Er det egentlig rart at den jevne FrPer har en generell mistillit til
pakistanere?
Nei, egentlige ikke, tar man i betraktning at FrP er partiet for landets bunnrask.
Post by Sigvald
Blir det tilstrekkelig mangte av dem i Norge risikerer vi
slike tilstander her også.
Man kan få akkurat samme tilstand her til lands dersom slike som deg kom i flertall (ikke at jeg er redd for det). Dette dreier seg ikke om pakistanere, men religion. Kristen sharia er akkurat like ille som islamsk sharia. Religion er noe drit uansett farge.
Alle som ikke er rasistsøppel som sigvald bør gi sin stemme til alt annet enn FrP.
Svein Erik Fotland
2012-08-22 12:06:47 UTC
Alle som ikke er rasistsøppel [...] bør gi sin stemme til alt annet enn FrP.
Er dette sakleg og i pakt med alminnelige retningsliner for god
nettskikk, synest du?

Det slær meg at det synest å være eit stort problem for klimaet her i
forumet at debattantar som deg sjølve, Pelle Thomsen, Hans P. Nenseth
og nokre til stadig legg for dagen hat og intoleranse av Breivikske
dimensjonar overfor debattantar og parti med ei anna tru, eller ein
litt annan politisk ståstad enn dykkar eigen. Innlegga dykkar i denne
tråden er gode eksempel på dette. Er det for mykje forventa å håpe at
dykk kan ta dykk saman?

Svein Erik
c***@getmail.no
2012-08-22 13:12:38 UTC
Post by Svein Erik Fotland
Er dette sakleg og i pakt med alminnelige retningsliner for god
nettskikk, synest du?
Du er visst ny her. ;)
Post by Svein Erik Fotland
[...]
Det er underlig at du bruker ABB som referanse i dette tilfellet, ettersom så å si alle de norske "mini-Brevikene" jeg har møtt -- i det virkelige liv og på nettet -- har vært mer enn litt positive til FrP. Hva FrP ångår, så er det et parti som alltid har leflet med den rasistiske delen av befolkningen. De har moderert seg gjennom årene, men det lukter fortsatt svidd av dem. FrP er kanskje ikke lengre et rasistparti, men de er fortsatt #1 for norges rasister.
Post by Svein Erik Fotland
eller ein
litt annan politisk ståstad enn dykkar eigen. Innlegga dykkar i denne
tråden er gode eksempel på dette. Er det for mykje forventa å håpe at
dykk kan ta dykk saman?
Igjen; du er visst ny her. Det er slik tonen har vært på Usenet siden jeg først snublet innom sånn ca 1992(?). Noen ting er nettskikk, og andre er ikke det. Det er skriver er ikke engang i nærheten av den grensen.

Jeg lurer forøvrig på hva du synes om den åpne rasismen en viss debattant spyr ut i så å si hver eneste melding.
Svein Erik
Svein Erik Fotland
2012-08-28 14:28:52 UTC
Jeg lurer forøvrig på hva du synes om den åpne rasismen en viss debattant spyr ut i så å si hver eneste melding?
Eg kan ikkje sjå at rasisme (hat mot menneske men anleis hudfarge,
osb.) er noko stort problem i denne diskusjonsgruppa. Det største
problemet synest å vere at mange av dykk ikkje respekterer andre sin
(ofte vel grunna) kritikk av negative sider av framande kulturar som
tildømes islam, romfolket sin kultur, osb. Det eg etterlyser er ein
open og fordomsfri kulturdebatt.

Svein Erik
c***@getmail.no
2012-08-29 07:26:06 UTC
Post by Svein Erik Fotland
Eg kan ikkje sjå at rasisme (hat mot menneske men anleis hudfarge,
osb.) er noko stort problem i denne diskusjonsgruppa. Det største
Nei, den er ikke et problem, men den er der likevel.
Post by Svein Erik Fotland
[...]
Man kan ikke ha en open og fordomsfri debatt om kulturer når den ene siden av debatten er full av fordommer mot kulturene det dreier seg om.
Svein Erik
Pelle Thomsen
2012-08-29 15:15:41 UTC
Post by Svein Erik Fotland
[...]
Jeg lurer på hvor lenge du har vært her i forhold til å uttale deg om
dette, kan ikke se at jeg har sett navnet ditt her så lenge.

Kanskje er det slik at du ikke oppfatter fordomsfulle og fordummende
utsagn fordi du selv er fordomsfull - eller kanskje er vi grunnleggende
uenige i hva som er et (stort) problem i samfunnet ?

Personlig finner jeg personer som argumenterer som det tidligere
FrP-medlemmet Breivik som et "stort problem".

Dette kan jeg godt forklare - hvis grunnene skulle være uklare eller
uforståelige for deg.
Post by Svein Erik Fotland
Det største
problemet synest å vere at mange av dykk ikkje respekterer andre sin
(ofte vel grunna) kritikk av negative sider av framande kulturar som
tildømes islam, romfolket sin kultur, osb.
Dette er bare en påstand som ikke er verd så mye med mindre man
belegger den. Vi er vel vant til strategien med å gjøre seg til offer,
så det imponerer ikke så voldsomt - det er bare en litt komisk
hersker-teknikk.
Post by Svein Erik Fotland
Det eg etterlyser er ein open og fordomsfri kulturdebatt.
Hva var det du ville diskutere ?
Kan det være "andre sin
Pelle Thomsen
2012-08-21 16:25:12 UTC
Er det egentlig rart at den jevne FrPer har en generell mistillit til
pakistanere?
Nei, FrP har jo en overrepresentasjon av rasister og dårlig utdannede
mennesker, - så det er ikke rart nei.

Men noe som er litt komisk, er at FrP forsøker å slå mynt på
en horribel sak i et av de mest religiøst rabiate områder på jorden,
fylt av fanatiske ignoranter - mens ett av deres egne eks-medlemmer
nettopp har masseslaktet ungdommer rett under nesa på oss.

Da er det vel fint å kunne dra frem en sprø sak fra andre siden av
jordkloden, generalisere litt, og forsøke å snakke om noe annet,
ikke sant ?
Jo Stein
2012-08-21 21:07:06 UTC
Er det egentlig rart at den jevne FrPer har en generell mistillit til
pakistanere? Blir det tilstrekkelig mangte av dem i Norge risikerer vi
slike tilstander her også.
Hvis den jevne FrPer oppfører seg pent får han ingen problemer med
pakistanere. Når Jan Simonsen fikk store problemer var han skyld i det
selv - han måtte kjøpe en leilighet fra sin pakistanervenn som denne
kunne fortsette å bruke.

Problemet er dette at religiøse folk er gærne, og religiøse FrPere er de
mest gærne.

Bill O'Reilly er heller ikke helt god:

--
jo
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you
that takes religion. ”— Steven Weinberg
Thomas Lundquist
2012-08-22 11:42:15 UTC
[...]
Dette er så foraktelig at det er vanskelig å beskrive det.
Post by Sigvald
Er det egentlig rart at den jevne FrPer har en generell mistillit til
pakistanere? Blir det tilstrekkelig mangte av dem i Norge risikerer vi
slike tilstander her også.
Er det veldig mye bedre å døds-straffe mentalt tilbakestående?

Selv om det de skal ha gjort (mord) er (noe så til de grader)
verre enn koranbrenning er det avskyelig.

ez
--
Med infrastruktur bygger vi landet.

Siteringsproblemer? : http://www.bersvendsen.com/usenet/quoting.html