Tidligere newser i alvorlig trøbbel
2012-10-27 20:17:10 UTC
http://www.aftenbladet.no/nytte/livsstil/Kvakksalver-truer-Aftenblad-spaltist-med-soksmal-3057929.html

Den amerikanske alternativmedisineren Robert O. Young (60) truer
Aftenblad-spaltist, lege Pernille Nylehn (48) med injuriesøksmål. Han
mener at hun sprer falske opplysninger om ham.
---------------------

Jeg har selv aldri diskutert med Pernille Nylehn, men jeg husker godt
navnet fra news. Rundt tusenårsskiftet figurerte hun ofte i debatter
sammen med en del av de ivrigste kverulantene på news - derav flere
psykopaterklærte, politianmeldte og utskjelte personer. Dersom Youngs
advokater får kjenskap til dette vil Nylehns news-fortid kunne bli
tema i retten. I så fall vil nok fremtrendende news-aktører fra den
tiden som: Edvin Vik, Jarle Synnevåg, J.M. Skogan, Dag Ragnar
Pettersen, Georg Lavik, Chrisjoy, Stein Roar Andersen (Rajananda
Dhananjaya) og Terje Henriksen fremstå som aktuelle karaktervitner.
Dersom saken koker ned til påstand mot påstand og blir et spørsmål om
personlig troverdighet kan Nylehn kanskje bli felt av at hun omga seg
med en tvilsom omgangskrets på news for 10+ år siden.

2012-10-28 18:36:31 UTC
[...]
Siden denne posten omtaler Nylehn, og muligens inneholder nyttig
informasjon om/til henne videresender jeg den til henne.

Til din informasjon er dette blitt litt av en sak på Facebook, blant
annet på Youngs egen facebookside.

Et annet alternativ/konspirasjonsteorinettsted som heter nyhetsrullen.no
er og aktive på Facebook. De likner svært på det litt mer kjente
Nyhetsspeilet, og de er hakke gale. De ser og ut til å ha stor sans for FrP.

På tide å komme seg på Facebook og se hva som rører seg i samfunnet,
Sigvald? Til og med din partifelle ABB var jo der...

Dag-Erling Smørgrav
2012-10-29 10:30:02 UTC
Den amerikanske alternativmedisineren Robert O. Young (60) truer
Aftenblad-spaltist, lege Pernille Nylehn (48) med injuriesøksmål. Han
mener at hun sprer falske opplysninger om ham.
Pernille er ikke "i alvorlig trøbbel". Young kommer aldri til å gjøre
alvor av truslene.

DES
Dag-Erling Smørgrav - ***@des.no
Christer Solskogen
2012-10-29 14:46:37 UTC
Post by Dag-Erling Smørgrav
Post by Sigvald
[...]
Og hvis han gjør alvor av truslene er Pernille fortsatt ikke i alvorlig
trøbbel.
chs, for fellesskapets beste.
Svein Erik Fotland
2012-11-01 13:01:47 UTC
Post by Christer Solskogen
Pernille er ikke "i alvorlig trøbbel".  Young kommer aldri til å gjøre
alvor av truslene.
Og hvis han gjør alvor av truslene er Pernille fortsatt ikke i alvorlig
trøbbel.
Pernille Nylehn er nok diverre ikkje så søt og uskuldig som fleire her
synest å tru. Eit enkelt news-søk avslører at ho i 2000 tok til orde
for grov, uprovosert vald mot den høgt respekterte TV2-journalisten og
programleiaren Per Ståle Lønning. Trusselen har Nyhlen og hennar feige
medløparar skjult ved å nytte kryptering av typen rot13 (Cre Fgåyr =
Per Ståle):
http://groups.google.com/group/no.alt.frustrasjoner/browse_thread/thread/6cf5544363fa163e/1f6a8275e301e286
Post by Christer Solskogen
Du holder, jeg slår. Kalles passiv mostand fra din side,
aktiv vold fra min side. Og jeg har så god grunn til å
denge ham helseløs at jeg sikkert kan slippe straff
- jeg ble drevet til det, som Staff sier. :)
Av den aktuelle tråden går det fram at årsaka til Nyhlen sine opne
valdstruslar mot Per Ståle Lønning skuldas at ho ikkje kunne tole
Lønning sin openheit i samband med ei gisselsak. Nyhlen si sak blir
Post by Christer Solskogen
<hviske>
Jeg kan _ikke_ love at det ikke er fare for gjentagelse,
men det trenger vi jo ikke si til Dem!
</hviske>
Korleis kan nokon etter å ha lese desse rabiate utblåsingane, ha nokon
som helst tvil om at ikkje Nyhlen òg kan utgjere ein reell fare for
Robert O. Young som ho jo tydelegvis har lagt for hat på same vis som
Lønning?

Eg vurderer no om eg skal sende denne informasjonen over til Stavanger
Aftenblad og Robert O. Young. Nenseth si smålege og patetiske åtferd i
denne saka gjer eit slikt steg enno meir aktuelt.

Svein Erik
Christer Solskogen
2012-11-01 16:49:57 UTC
Post by Svein Erik Fotland
Eg vurderer no om eg skal sende denne informasjonen over til Stavanger
Aftenblad og Robert O. Young. Nenseth si smålege og patetiske åtferd i
denne saka gjer eit slikt steg enno meir aktuelt.
Gjør det. Vær så snill. Gi meg en bedre latter enn den jeg allerede har.
Fortsetter du sånn kommer jeg /aldri/ til å dø.
chs, for fellesskapets beste.
Sigvald
2012-11-03 23:11:50 UTC
Post by Christer Solskogen
Post by Svein Erik Fotland
[...]
Støtter du Nyhlens voldstrusler mot Per Ståle Lønning?

Sigvald
Christer Solskogen
2012-11-04 10:10:19 UTC
["Followup-To:" header set to no.fag.jus.]
Post by Sigvald
Post by Christer Solskogen
Post by Svein Erik Fotland
[...]
Sa jeg det? Nei. Prøv å tenk litt neste gang du fråtser over tastaturet
ditt. Det hadde overasket flere enn meg.
chs, for fellesskapets beste.
Sigvald
2012-11-03 22:59:36 UTC
Post by Christer Solskogen
[...]
Du verden! Tenke seg til at noen kan ha så sterke motforestillinger
mot en hedersmann som Per Ståle Lønning. Dersom Young skulle gå til
sak vil Nyhlens troverdighet trolig bli sterkt svekket dersom dette
trekkes inn i saken. I tillegg vil hun risikere saftige søksmål fra
såvel Lønning som hans daværende arbeidsgiver TV2.

2012-11-04 15:32:47 UTC
Post by Svein Erik Fotland
[...]
Så vidt jeg vet er Per Ståle Lønning i beste velgående. Og _om_ vi kan
ta tråden dere sikter til alvorlig, har Nylehn på noen måte truet Young?
Post by Svein Erik Fotland
Eg vurderer no om eg skal sende denne informasjonen over til Stavanger
Aftenblad og Robert O. Young.
Ja, gjør det vær så snill. :)
Post by Svein Erik Fotland
Nenseth si smålege og patetiske åtferd i
denne saka gjer eit slikt steg enno meir aktuelt.
Kan du utdype hva du mener her?

Svein Erik Fotland
2012-11-05 09:46:42 UTC
Så vidt jeg vet er Per Ståle Lønning i beste velgående. Og _om_ vi kan
ta tråden dere sikter til alvorlig, har Nylehn på noen måte truet Young?
Trugsmål blir ikkje mindre alvorlege berre fordi om dei ikkje vert
sett ut i livet.
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Svein Erik Fotland
Nenseth si smålege og patetiske åtferd i
denne saka gjer eit slikt steg enno meir aktuelt.
Kan du utdype hva du mener her?
Du prøvar legge lokk på saka ved å true med å sladre til Nyhlen.
Nyhlen er gammal newsar og er vonaleg sjølv i stand til å følge med
her dersom ho finn forumet relevant.

Svein Erik
Hans Petter Nenseth
2012-11-05 18:23:11 UTC
Post by Svein Erik Fotland
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Svein Erik Fotland
Nenseth si smålege og patetiske åtferd i
denne saka gjer eit slikt steg enno meir aktuelt.
Kan du utdype hva du mener her?
Du prøvar legge lokk på saka ved å true med å sladre til Nyhlen.
Jøss. Sladre? Legge lokk på? True? Det var hverken å sladre, noen
trussel, eller noe forsøk på å legge lokk på. Jeg har forøvrig allerede
informert henne.
Hun skogglo. Lenge.

Svein Erik Fotland
2012-11-13 09:55:08 UTC
Jøss. Sladre? Legge lokk på? True? Det var hverken å sladre, noen
trussel, eller noe forsøk på å legge lokk på. Jeg har forøvrig allerede
informert henne. Hun skogglo. Lenge.
Skjønar ho ikkje alvoret i situasjonen? Om eg kunne finne mailadressa
hennar på nett, var det kanskje best om eg åtvara henne mot å høyre på
deg og konspirasjonsteoriane dine?

Svein Erik
Christer Solskogen
2012-11-13 10:30:19 UTC