Kan jeg kastes ut på mistanke om prostitusjon?
Islandsjenta
2012-07-04 13:02:49 UTC
Først og fremst, beklager om jeg legger denne tråden i feil kategori.
Mitt spørsmål lyder som følger; Leier av oslo kommune på 6året, har aldri hatt en klage, alltid betalt husleie i tide og i det hele tatt null problemer.
Nå er det en selverklært vigilante som har fått det for seg at jeg selger meg fra leiligheten. Fikk en advarsel fra vaktmester i blokka om at han hadde kontaket boligbygg(de som leier ut for oslo kommune) og de hadde vært her og snakket med ham igår :-(
Har lest litt rundt og såvidt jeg kan se kan jeg ikke hives ut pga an privatpersons mistanke, og man trenger tre klaeger for og hives ut av kommunal leil.
Noen som kan hjelpe meg med råd her?
Evnt hvor kan jeg lese om lovverket rundt dette og gjelder samme utleielov for kummunen som for valig utleier?
alle råd settes stor pris på.
ps- finnes det en jusnettside, der man kan få gratis tips, alla; spør juristen...
klems fortvilet V.
Islandsjenta
Harald Mossige
2012-07-04 15:13:41 UTC
Post by Islandsjenta
[...]
Google:

gratis advokat.

Slike beskjeder skal gjevast skriftlig, og eventuelle klager skal også
vera skriftlife, - med underskrifter ig alt det der. Sidan det er Oslo
kommune du leier av, så skulle eg tru at det er Oslo kommune som må seia
deg opp også, men her er eg ikkje sikker.

HM
Pelle Thomsen
2012-07-04 23:10:16 UTC
Post by Islandsjenta
Har lest litt rundt og såvidt jeg kan se kan jeg ikke hives ut pga an privatpersons mistanke,
Hvis du driver med prostitusjon, eller med rimelighet kan antas å drive
med det, kan du lett risikere å bli kastet ut, for da kjemper du
plutselig mot Moralen, og da mister man fort rettighetene sine.
Hvis anklagene er uriktige, bør du gå til motangrep, klage vaktmesteren
inn for styret, oppsøke Oslo kommune bo og levere inn en formell klage.
Kanskje politianmelde 'vigilanten' for trakassering ?
Post by Islandsjenta
Evnt hvor kan jeg lese om lovverket rundt dette og gjelder samme utleielov for kummunen som for valig utleier?
Leieboerforeningen.no, http://www.lbf.no/
er du gløgg nok, ringer du dem direkte og spør om å få snakke med en
jurist. Samme regler for kommunen og privat generelt, men kontrakten
du har er avgjørende, og kan ha tillegg/apendix. Men du bør kanskje
velge en annen taktikk enn bare å vise til leieboerrettighetene dine ?
Post by Islandsjenta
ps- finnes det en jusnettside, der man kan få gratis tips, alla; spør juristen...
Jussbuss.no
+
dt er en juss-side her i newshierarkiet et eller annet sted...
Sigvald
2012-07-05 09:11:25 UTC
On 4 Jul, 15:02, Islandsjenta
Post by Islandsjenta
Først og fremst, beklager om jeg legger denne tråden i feil kategori.
Ingen fare. jeg har lagt til <no.samfunn.seksualitet> og <no.fag.jus>
Post by Islandsjenta
Nå er det en selverklært vigilante som har fått det for seg at jeg selger meg fra leiligheten.
1. Det er enda ikke ulovlig å selge sex i dette landet. Det er sexkjøp
som er kriminalisert. Uavhengig av sannhetsgehalten i påstanden er det
derfor ingen som kan straffeforfølge deg for slikt. Dette følger av
grunnloven. En grunnlovsekspert fastslo rundt 2000 her i forumet at
"ingen kan straffes uten ved lov og dom". Forutsatt at påstanden er
løgnaktig kan du gå til injuriesøksmål mot "vigilanten". På samme måte
kan du saksøke vaktmesteren for å fare med ubegrunnede trusler.

2. Harald Mossige fremstår her som en typisk selvopptatt jærbu. Til
tross for at du indikerer at du er innflytter fra Island og er mest
fortrolig med bokmål, insisterer han på å besvare deg på nynorsk. En
del slike jærbuer har etter hvert stått åpent frem i Stavanger
Aftenblad også. Jeg undres noen ganger på om det kan ligge litt
mindreverdighetskompleks i forhold til oss byfolk fra Stavangerområdet
bak?

3. Pelle Thomsen mangler en hver troverdighet når han her forsøker å
fremstå som en som beklager seg over "anti-prostitusjons-moralistene".
I fjor høst var han fremst i rekken blant pøbelen som fordømte den
hedersmann Bård Hoksrud etter at denne hadde vært en tur i Riga.

Sigvald
Pelle Thomsen
2012-07-05 09:41:16 UTC
[...]
"Hedersmann" er en noe komisk betegnelse på en fyr som går på horehus,
men FrP'ere har jo en helt annen verdiskala enn normale skikkelige folk.
Det ser man jo bl.a. på kriminalitetsstatistikken der FrP'ere er over-
representert.

Ekte menn kjøper seg ikke damer, men det er jo noe ikke den fordekte
skaphomsen Ziggwalt har forutsetning for å forstå, selvfølgelig...

Forøvrig er det forskjell på å moralisere overfor kvinner som
prostituerer seg, og menn som kjøper prostituerte - enda et poeng
den svært så herpa hjernen din ikke har kapasitet til å fatte.
Islandsjenta
2012-07-05 10:49:04 UTC
Ok takk for nyttig info, da hiver jeg meg på tlf til Leieboerforeningen og tar selvsagt kontakt med Oslo Kommune. Takk til Hm, Pelle Thomsen og Sigvald ;-)
Har nå funnet ut at ved mistanke om uorganisert prostitusjon fra leieleiligheter, må det være til stor sjenase for naboer og til syvende og sist bevises av politi.
Men tar ikke den infoen for gitt, greit nok jeg har hatt litt guttebesøk, men ikke til de grader da.
Skikkelig ekkelt og bli beskyldt for og for meg utrolig at folk virkelig har så lite og drive med at mitt sexliv blir så interresant for dem.
tusen takk for tips dere.
klem Islandjenta(som er født her da ;-) ikke innflytter.)
Islandsjenta
Hans Petter Nenseth
2012-07-05 18:43:11 UTC
Post by Pelle Thomsen
"Hedersmann" er en noe komisk betegnelse på en fyr som går på horehus,
Hvorfor det? Vi har en generasjon med eldre sjømenn hvor horekjøp var
standarden, nærmest en ilddåp for å bli voksen. Mange av disse kan
sikkert også kalles hedersmenn.
Post by Pelle Thomsen
men FrP'ere har jo en helt annen verdiskala enn normale skikkelige folk.
Her i Skien har 12 stykker blitt bøtelagt som kunder i en
bordellvirksomhetssak Tror du alle var FrPere?

Vi blir ikke kvitt prostitusjon uansett hva rødstrømper og
kristenmoralister måtte mene. Derfor skulle jeg gjerne sett det
legalisert, organisert og kontrollert på en eller annen måte.
Slavehandel og jenter som trekker på gata i mangel av andre muligheter
er selvfølgelig ikke noe jeg ønsker. Mere retning av "offentlige
horehus". Ingen burde skamme seg over hverken å selge eller kjøpe.

Jeg tipper det er rimelig utopisk.

Terje Henriksen
2012-07-05 20:00:01 UTC
Post by Pelle Thomsen
[...]
Utopisk, skammelig og urent.
--
Terje Henriksen
Kirkenes
Hans Petter Nenseth
2012-07-06 07:05:44 UTC
Post by Terje Henriksen
Post by Hans Petter Nenseth
Jeg tipper det er rimelig utopisk.
Utopisk, skammelig og urent.
Jeg glemte å nevne en ting. Noen burde hatt det på blå resept. Du er nok
en av dem.

Terje Henriksen
2012-07-06 13:55:03 UTC
Post by Terje Henriksen
Post by Hans Petter Nenseth
Jeg tipper det er rimelig utopisk.
Utopisk, skammelig og urent.
Jeg glemte å nevne en ting. Noen burde hatt det på blå resept. Du er nok
en av dem.
Synd er en av metodene psykologer og psykiatere m/fjertefølje gjerne ser at
folk benytter for å få fjernet Gud fra dem. Jeg har blitt tilgitt for mine
synder og skal ikke synde mer.
--
Terje Henriksen
Kirkenes
Pelle Thomsen
2012-07-05 22:29:59 UTC
Post by Pelle Thomsen
[...]
Det ligger ingen "heder" eller ære i å kjøpe seg sex - kan det være så
vanskelig å forstå da ?
Og det du snakker om er unntaket som bekrefter regelen - du referer
til i gamle dager da folk seilte utenriks i 2 år av gangen, det var
tradisjon å dra på horehus, og kundene var igoranter.
Det vi derimot vet i dag er at 95-99% av alle prostituerte er
sexmisbrukte, tvunget eller lurt inn i prostitusjonen.

Ideen om luksusprostituerte som bare ikke kan få nok pikk, og derfor
velter seg i senga med hvem som helst (!), er så bevisstløs at man
må være idiot for å tro det.
Dette finnes det forøvrig masse forskning på, men det pleier jo ikke
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Pelle Thomsen
men FrP'ere har jo en helt annen verdiskala enn normale skikkelige folk.
Her i Skien har 12 stykker blitt bøtelagt som kunder i en
bordellvirksomhetssak Tror du alle var FrPere?
Nei, men det skrev jeg da ikke heller.
Post by Hans Petter Nenseth
[...]
jeg følger dette resonnementet langt på vei - MEN
spørsmålet du og alle andre menn, for det er jo stort sett bare menn
som tror på den lykkelige hora - bør stille dere selv, er om dere synes
det ville være helt ok at mora deres eller dattera deres var hore.

Hvis du helt ærlig kan svare ja på det spørsmålet, så kan vi diskutere
videre...

OBS OBS - Nå vet jeg fra før at du ikke er ærlig Nenseth - så dette var
et lurespørsmål...

:-)
Hans Petter Nenseth
2012-07-06 07:19:11 UTC
Post by Pelle Thomsen
Det ligger ingen "heder" eller ære i å kjøpe seg sex - kan det være så
vanskelig å forstå da?
Det er lett å si slikt av gammel kristenmoralsk vane. Jeg har kastet det
på båten.
Kan du begrunne hvorfor det skulle være uhederlig om det var legalt?
Post by Pelle Thomsen
Og det du snakker om er unntaket som bekrefter regelen - du referer
til i gamle dager da folk seilte utenriks i 2 år av gangen, det var
tradisjon å dra på horehus, og kundene var igoranter.
Det var de nok.
Post by Pelle Thomsen
Det vi derimot vet i dag er at 95-99% av alle prostituerte er
sexmisbrukte, tvunget eller lurt inn i prostitusjonen.
Tenk om vi kunne snu den trenden ved å organisere det?
Post by Pelle Thomsen
Ideen om luksusprostituerte som bare ikke kan få nok pikk, og derfor
velter seg i senga med hvem som helst (!), er så bevisstløs at man
må være idiot for å tro det.
Jeg vet ikke at de ikke finnes, for å si det slik.
Post by Pelle Thomsen
Dette finnes det forøvrig masse forskning på, men det pleier jo ikke
:)
Post by Pelle Thomsen
Post by Hans Petter Nenseth
[...]
Interessant tanke. Hadde jeg hatt noe valg? Verre kanskje å få greie på
at ens kone gjennom 10 år har en fortid som prostituert?
Post by Pelle Thomsen
Hvis du helt ærlig kan svare ja på det spørsmålet, så kan vi diskutere
videre...
Det får nesten noen som har opplevd det svare på.
Det er kanske ikke helt på jordet å tro at en del sexkjøpere ville blitt
rasende. Sikkert fundamentert i religiøse vrangfortestillinger om verdi
og eierforhold til sine medmennesker.
Post by Pelle Thomsen
OBS OBS - Nå vet jeg fra før at du ikke er ærlig Nenseth - så dette var
et lurespørsmål...
Kan du komme med eksempler på det?

Pelle Thomsen
2012-07-06 09:36:18 UTC
Kan du begrunne hvorfor det skulle være uhederlig om det var legalt?
Og at ingen hadde giftet seg i kirka, mener du ?
Jada, det kan jeg.
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Pelle Thomsen
Det vi derimot vet i dag er at 95-99% av alle prostituerte er
sexmisbrukte, tvunget eller lurt inn i prostitusjonen.
Tenk om vi kunne snu den trenden ved å organisere det?
Seksuelt misbruk og fattigdomsutviklingen blir jo ikke borte av den grunn...
Post by Pelle Thomsen
[...]
Den "vrangforestillingen" trenger da ikke være religiøst basert...
Hvis du "kjøper" noen, er det kort vei til ideen om at du eier dem.
Tilbud og etterspørsel er bra for produksjon, ikke for kontroll på
din egen kropp, eller selvrespekt, eller individets ukrenkelighet.
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Pelle Thomsen
OBS OBS - Nå vet jeg fra før at du ikke er ærlig Nenseth - så dette var
et lurespørsmål...
Kan du komme med eksempler på det?
jepp, mange, og det kan du også.

:-)