FrPs varaordfører i Bodø støtter politiet!
2013-02-18 22:56:04 UTC
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10100709

Etter at VG i går publiserte en video av to politifolk som pågrep en
antatt voldtektsmann, har flere reagert. Videoen viser at en mann i 30-
årene blir slått og sparket natt til søndag. Mannen er nå siktet for
voldtekt av en kvinne samme natt.

(VG Nett) Varaordfører Tom Cato Karlsen (Frp) i Bodø roser politiet i
byen etter den dramatiske pågripelsen i går kveld:
«All ære til polititjenestemennene ved Salten politidistrikt som
arresterte voldtektsmannen bare 11 minutter etter en overfallsvoldtekt
i Bodø! Etter å ha sett videoen av arrestasjonen, så synes jeg
politiet gjorde en meget god jobb! Tror nok voldtektsmannen skal prise
seg lykkelig for at det var politiet, og ikke menigmann i gata som
fikk tak i ham først...,» skriver han på sin private Facebook-side,
som Avisa Nordland først refererte fra.

- Det som er provoserende, er at man fremstiller gjerningspersonen som
offeret. Det er ett offer i denne saken, og det er kvinnen. Hvis man
ser på denne videoen, skjønner man at dette er en person som ikke vil
bli arrestert. Det er ingen tvil om at politiet har tatt rett mann.

- Av og til må politiet bruke makt. Her har politiet min fulle støtte
for jobben de har gjort. Det er kjempebra! Og det er godt for meg å
vite som har egne barn at de føle seg trygge på gaten.

---------------------

Etter dette kan ingen være i tvil om at FrP er Lov-og-rett-partiet
fremfor noen! Er det noe man trenger i en rettsstat så er det tillit
til politiet.

Hva gjelder varaordfører Tom Cato Karlsen så fremstår han her som en
het kandidat til justisministerposten dersom FrP blir med i en
borgerlig regjering til høsten.

Konklusjon:
Alle som ønsker en rask og effektiv håndhevelse av loven bør gi sin
stemme til FrP ved høstens valg!

2013-02-19 09:13:26 UTC
Etter dette kan ingen være i tvil om at FrP er Lov-og-rett-partiet
fremfor noen!
Du har akkurat sagt at taxisjåfører burde drite i fartsgrensene.
Post by Sigvald
Er det noe man trenger i en rettsstat så er det tillit
til politiet.
Rask arrestasjon er bra. Svært bra. I et moderne samfunn er det
ingenting som forsvarer politivold. Jeg har sett på videoen, og det ser
unødvendig brutalt og uprofft ut.
Inkludert de som støtter politivold.

Svein Erik Fotland
2013-02-19 13:15:25 UTC
I et moderne samfunn er det ingenting som forsvarer politivold.
Jeg har sett på videoen, og det ser unødvendig brutalt og uprofft ut.
Er det berre innvandra valdtektsforbrytarar du har slik omsorg for?
Eller gjeld di omsorg for arrestantar også Henry Oliver Rinnan som
skal ha fått tøffare medfart enn dette då han vart arrestert i 1945?
Liten rettelse: Frp (liten p!) er "loven gjelder for alle andre enn
meg"-partiet framfor noen.
Tullprat!

Svein Erik
Hans Petter Nenseth
2013-02-19 22:16:09 UTC
Post by Svein Erik Fotland
[...]
Dette dreier seg ikke om omsorg, men å opptre profesjonelt, Sigvald.
Om det er viktig for deg å sammenlikne krigsforbrytere fra 2.
verdenskrig med voldtektsforbrytere, Rinnan voldtok en landsdel i
nærmere 5 år. Jeg har nok en viss forståelse for at raseriet tok
overhånd når krigen tok slutt. Vi har mange svin på skogen i den
sammenhengen. Spesielt i forhold til de stakkars jentene som av
kjærlighet, ikke av ideologi, lot seg forføre av kjekke, verdensvante
tyske soldater. Hevnaksjonene mot dem var i mine øyne helt tullete.

Dag-Erling Smørgrav
2013-02-20 12:01:18 UTC
Post by Svein Erik Fotland
Post by Dag-Erling Smørgrav
Liten rettelse: Frp (liten p!) er "loven gjelder for alle andre enn
meg"-partiet framfor noen.
Tullprat!
Null selvinnsikt - som forventet av en Frper.

Kjerneverdiene til Frp er:

- ansvarsfraskrivelse: alt som er galt i verden eller livet mitt
skyldes noen andres korrupte eller kriminelle oppførsel, aldri mine
egne dårlige valg eller handlinger.

- hykleri: loven gjelder alle - bortsett fra meg og folk jeg liker.
Når jeg eller noen jeg liker bryter loven er det fordi loven er feil,
og bør skrives om til å kun gjelde andre.

- snylting: alle har plikt til å legge alt til rette for meg, uten at
jeg skal gi noe som helst tilbake. Jeg har ingen plikter, kun
rettigheter.

- fremmedhat: Norge er for folk med lyserosa hud. Alle andre er
kriminelle som kommer til Norge for å voldta våre døtre og jukse på
trygden.

DES
Dag-Erling Smørgrav - ***@des.no
Isachsen
2013-02-22 19:47:17 UTC
Post by Dag-Erling Smørgrav
Post by Svein Erik Fotland
Post by Dag-Erling Smørgrav
[...]
Hvem er kjent for parolen: Mei åsså gruppa mi?
Jeg er ikke fryktelig imponert av dagens FrP - men punktene herover
forekommer meg mer å være sakset fra klassekampens evangelium enn fra
noe annet - kanskje bortsett fra det siste, som først burde endres til å
stå med motsatt fortegn.

Isachsen

Dag-Erling Smørgrav

Dag-Erling Smørgrav - ***@des.no
Thomas Lundquist
2013-02-19 21:18:56 UTC
Etter dette kan ingen være i tvil om at FrP er Lov-og-rett-partiet
fremfor noen! Er det noe man trenger i en rettsstat så er det tillit
til politiet.
Og da er banking av *mistenkte* en rettsstat verdig?
Post by Sigvald
Alle som ønsker en rask og effektiv håndhevelse av loven bør gi sin
stemme til FrP ved høstens valg!
Eller Judge Dredd.

ez
--