Erfaringspartiet
h runderheim
2012-09-18 13:47:26 UTC
Vi er noen som har en ide om et nytt parti. " Erfaringspartiet ".
Tillitsverv skal kun innehas av mennesker med 5-15 års erfaring fra
virkeligheten. Jeg foreslo minimum 5 års erfaring fra arbeidslivet (men
med en vis bredde ) En annen tok i så han var sikker, og snakket om 15
år. Denne personen minnet også om at det mennesker med erfaring som
pasient/klient må være representert. Småbarnsmødre/husmødre og mennesker
som har gjennomført utdannelse/studier hører selvfølgelig også med. Lang
fartstid i et politisk parti vil derimot ikke være kvalifiserende.
Nærmere detaljer kan utarbeides. Men hovedpoenget er at det skal ikke
være mulig å besitte landets høyeste tillitsverv uten en solid erfaring
fra virkeligheten.
h runderheim
2012-09-18 14:25:55 UTC
Post by h runderheim
[...]
Ut fra dette så vil Mitt Romney være minst like kvalifisert for
tillitsverv som Obama. Det må i alle fall vurderes. Vanskelig dette
gitt. Obama har vel gjennomført krevende og lange studier. Det er en
kvalifikasjon. Det ideelle var at så forskjellige mennesker samarbeidet
og gav sine bidrag i ledelsen av landet.